Pozycjonowanie stron internetowych to hasło, jakie z pewnością jest dobrze znane wszystkim osobom, które poszukują sposobów na zwiększenie popularności swojej firmy. Ta metoda promocji zyskała bowiem w ostatnich latach ogromną popularność.

Duże zainteresowanie pozycjonowaniem związane jest z tym, że dla znacznej części społeczeństwa to właśnie Internet stanowi główne źródło informacji. Przedsiębiorcom zależy na tym, aby osoby wyszukujące w sieci informacji o danych produktach i usługach trafiły na stronę ich firmy. Zgodnie z wynikami przeprowadzonych badań, większość internautów skupia się na kilku pierwszych wyświetlonych wynikach. Z tego względu dla właścicieli firm ważne jest, aby ich firmowa strona internetowa zajęła jedno z najlepszych miejsc na listach wyników wyszukiwania.

Może w tym pomóc optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wbrew pozorom nie jest to zadanie łatwe, ponieważ trzeba wybrać odpowiednie frazy i słowa kluczowe. Nie każdy posiada niezbędną do tego wiedzę, co jest najczęstszą przyczyną braku efektów pozycjonowania. Jako ważną zaletę tej metody reklamy wymienić należy niskie koszty, szczególnie w stosunku do efektywności.
Duża popularność pozycjonowania sprawia, że na rynku działa coraz większa ilość firm, które oferują tego typu usługi. Dla osób zainteresowanych skorzystaniem z tej metody promocji oznacza to konieczność poświęcania czasu na wybór dobrej firmy pozycjonującej. Trzeba bowiem pamiętać o tym, iż to właśnie od kompetencji osób wykonujących tego typu prace uzależnione są efekty pozycjonowania.